Obeziteden Kurtaran Diyet Yöntemleri

Obeziteden kurtulmak için hangi diyetler yapılmalıdır? Obeziteden kurtaran diyetler nedir ve nasıl yapılır?

Obeziteden kurtaran diyet yöntemleri ile sağlığınızı koruyabilirsiniz. Fakat, obezite bir tür hastalık olduğu için öncelikle doktor kontrolünden geçmeniz gerekir. Böylelikle bilinçli bir şekilde diyet programınızı hazırlayabilir ve ne yapıp yapmadığınızı net olarak görebilirsiniz. Henüz obezite durumuna gelmediyseniz, fakat fazla kilolarınız varsa bu durumda da sağlıklı bir diyet programı ile önlem almanızı tavsiye edebiliriz. Ayrıca her şeyden önce sağlıklı beslenme ve dengeli beslenme fazla kilolarınızdan kurtulmanızda yardımcı olacaktır. Sağlıklı bir şekilde kilolarınızdan kurtulmanın yolu her zaman öncelikli olmalıdır.

Obeziteden kurtaran diyet yöntemleri, arasında öncelikle sağlıklı ve dengeli beslenmek yer alır. Ayrıca gün içinde en az 2 litre su tüketimi de önemlidir. Düzenli bir şekilde egzersiz yapılması ve spor aktiviteleri de daha sağlıklı bir forma kavuşmanızda yardımcı olacaktır. Fazla kilolarınız obezite sınırına yaklaştığını düşünüyorsanız, mutlaka sağlıklı bir diyet programı uygulamanız gereklidir.

Obeziteden Kurtaran Diyet Yöntemleri

Obeziteden kurtaran diyet yöntemleri tabii ki sağlıklı beslenmekten geçer. Aç kalmak değil, yeteri kadar ve sağlıklı besinler tüketmek önem taşır. Sağlıklı beslenme düzeni ve düzenli spor aktiviteleri bu yöntemler arasında sayılabilir. Ayrıca günlük düzenli bir şekilde yürüyüş yapmanız da etkili olur. Sağlıklı besinler doğrultusunda besin öğünlerinizi düzenlemelisiniz. Sebzeler, meyveler, bakliyat, lifli besinler gibi vitamin ve mineral açısından zengin fakat hafif besinleri tercih etmeniz gerekir. Yemek öğünleri ve arar öğünleri bu doğrultuda hazırladıktan sonra, kilolarınızdan rahatlıkla kurtulduğunuzu görebilirsiniz.

Obeziteden kurtaran diyet yöntemleri şöyledir:

  • Öncelikle, fazla kilolarınız varsa ya da obezite durumunda iseniz, doktor kontrolünden geçmenizi tavsiye ediyoruz. Yardım almanız sağlığınız ve bilinçlenmeniz açısından oldukça önemlidir.
  • Beslenme öğünlerinizde dikkat edilmesi gereken noktalardan biri; kas miktarını artırmak için, yağ yakımı hızlandıran besinleri tüketmek önem taşır.
  • Az yağlı süt-süt ürünleri kaslarınızı besler, güçlendirir ve yağ yıkımını artırır.
  • Yemek öğünlerinde, özellikle yeşil yapraklı sebzeler tüketilmesi gerekir.
  • Meyveler de yemek öğünlerinde salata ya da ara öğünlerde tüketilebilir.
  • Yağlı, şekerli ve hazır-işlenmiş gıdalar, vücuttaki serbest radikalleri artırır ve sağlıklı hücreleri yok eder. Kanserojen madde oluşumuna sebep olur, ayrıca hızlı yaşlanmanıza ve hastalıklara ortam oluşturur. Bu nedenle bu tarz besinlerden uzak durmak gerekir. Özellikle, sebze ve meyve ağırlık yemekler yenilmelidir.
  • Hücre yenileme özelliği ve serbest radikaller ile savaşan besinler arasında yer alan ayrıca, Omega3 yağ asitleri içeren zengin içerikli; keten tohumu ve Chia tohumunu da besinlerinize dahil edebilirsiniz.
  • Badem de serbest radikaller ile savaşan özelliğe sahiptir. Bu tür besinler; Obezite, kalp, tansiyon gibi hastalıklara karşı savaşır. Ayrıca kas yapısını güçlendirir.
  • Her gün en az 2 litre su içmek gerekir. Bol su içmek vücudunuzun toksinlerden temizlenmesini sağlar. Ayrıca metabolizmanızı hızlandırır. Sindirim sorunlarına çözüm sağlar. Tabii ki vücut genelinde büyük etkenli faydaları bulunur.
  • Kahvaltı güne başlarken en önemli yemek öğünlerinden biridir. Bu nedenle sağlıklı ve güçlü besinler ile kahvaltı öğünü mutlaka yapılmalıdır. Yemek öğünlerini atlatmamaya özen göstermeniz gerekir.
  • Yemek öğünlerini, ara öğünler ile artırabilir ve az ama sık sık yemek öğünleri ile daha sağlıklı kalabilirsiniz.
  • Yürüyüş insan sağlığı açısından faydaları saymakla bitmez. Bu nedenle her gün düzenli bir şekilde, en az yarım saat tempolu şekilde yürüyüş yapmak önemlidir.
  • Yürüyüş yapmanın yanında, haftalık en az bir tane spor faaliyetlerini hobi edinebilir ve bu doğrultuda çalışmalar yapabilirsiniz.
  • Kızartmalar, tuzlu besinler, şekerli besinler tabii ki obezite hastalarının ve genel sağlıklı olmak isteyen herkesin uzak kalması gereken yiyeceklerdir.
  • Kızartmalar yerine, haşlamalar, fırında yemek gibi yağsız yemekleri tercih etmelisiniz.
  • Yağ kullanımı da oldukça önemlidir. Doğal bileşenli zeytinyağını, yemeklerinize tercih etmeniz gerekir. Salatalarda her türlü yemeklerinizde özellikle zeytinyağı kullanabilirsiniz.
  • Obeziteden kurtaran diyet yöntemleri arasında; tek tip yemek öğünü yerine, sürekli değişen-besin değeri açısından zengin içerikli yiyecekleri önem taşır.
Obeziteden Kurtaran Diyet

Obeziteden Kurtaran Diyet Örnekleri

Obeziteden kurtaran diyet örneği şöyledir:

  • Kahvaltıda; 1 dilim kepekli, yulaf veya çavdar ekmeği. 1 dilim tuzsuz peynir ve 1 haşlanmış yumurta beyazı tüketebilirsiniz.
  • Ara öğünde; 1 porsiyon meyve, isteğinize göre tercih edebilirsiniz.
  • Öğlen yemeği; salata tuzsuz, yağsız sebze yemeği ve bir parça balık veya haşlama tavuk.
  • Ara öğünde; 1 porsiyon meyve
  • Akşam yemeğinde; yeşil salata tuzsuz ve yağsız sebze yemeği yiyebilirsiniz.
  • Ara öğünde; yarım kase ev yapımı yoğurt. Bir saat sonra ise bir porsiyon meyve yenilebilir.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. AcceptRead More