Bağışıklık Sistemini Güçlendirici Yöntemler Neler?

Hastalıkların tetikleyicisi olan bağışıklı sistemi nasıl güçlendirilir? Bağışıklık sistemini güçlendiren yöntemler nelerdir?

Sağlıklı bir yaşam için, muhakkak ki öncelikle dengeli ve sağlıklı besinler tüketmemiz gerekir. Vücudumuzun ihtiyacı olan besinleri yemeli ve bağışıklık sistemini devamlı güçlü tutmalıyız. Böylece, hastalıklara karşı güçlü bağışıklık sistemi ile kolayca savaş verebilir ve olası küçük enfeksiyonlara yakalanmayız. Bu nedenle, bağışıklık sistemini güçlendirmek için gerekli vitamin ve minerallerin farkına varmalı, öğünlerimizde yer vermeliyiz. Öncelikle düzenli beslenmek ve sağlıklı besinler tüketmekle başlayabilirsiniz. Akabinde, sağlıklı bir yaşam ve fit bir vücuda sahip olabilirsiniz.

Bağışıklık Sistemini Güçlendirmek İçin Neler Yapılmalı?

Bağışıklık sistemini güçlendirmek için gerekli yöntemler şöyle:

  • Dengeli ve sağlıklı besinler tüketmeye özen göstermek.
  • Düzenli bir şekilde her gün, en az 1,5-2,0 litre su alımı gerçekleştirmek.
  • Düzenli uyku; uyku düzeni de sağlıklı bir bünye için gerekli aşamadır. Yorgun ve bitki bir vücut olası hastalıklara risk oluşturur.
  • Spor, egzersiz hareketleri; yürüyüş, yüzmek, yoga, egzersizler vb. kişisel spor aktiviteler hobileriniz doğrultusunda yapabilirsiniz. Yürüyüş de en önemli sporlardan biridir. Beyni ve vücudu genel olarak çalıştıran en önemli spor olduğunu söyleyebiliriz. Böylece zihinsel başarınız ve düşünce gücünüz daha sağlıklı olacaktır.
  • Vücudun ihtiyacı olan vitamin ve mineraller açısından zengin besinlere yönelmek.
  • Besinlerin olabildiğince, organik-doğal bileşenli olmasını sağlamak. Hazır gıdalardan, kızartmalardan uzak durmak da önem teşkil eder. Kızartmalar, vücut içerisindeki serbest radikallerin vücudumuza olumsuz etki sağlamasına yardımcı olur, yaşlanmayı hızlandırır, yüksek oranda kanserojen madde içerir.
  • Doğal işlenmemiş bitkisel yağlara, yemeklerimizde yer vermek. Zeytinyağı, Hindistan cevizi yapı vb. ( soğuk sıkım yağlar )
  • Sindirim sistemi ve sağlığımız açısından oldukça faydalı olan; yoğurt tüketimini de ev yoğurdu olarak tüketmek önem taşır. Bağışıklık sistemini güçlendirmek için, doğal sütler ile evinizde yoğurt yapabilirsiniz.
  • Sağlıksız uygulanan diyet programlarından uzak durmak gerekir.

Bağışıklık Sistemi Güçlendiren Bitkiler ve Besinler

Bağışıklık sistemini güçlendirmek için gerekli besinler:

Bağışıklık Sistemini Güçlendirici
  • Omega3: omega3 ve omega 6 yağ asitleridir. Vücut için gerekli yağ asitleri, vücudumuzun doğal yapısında bulunmaz, üretilmez bu nedenle, günlük besinler ile alınması gerekir. Omega3 içeren besinler: Keten tohumu, chia tohumu, kabak çekirdeği, ceviz, tahin. Baklagiller; soya fasulyesi, kuru fasulye çeşitleri. Lif içeren yeşil yapraklı sebze türleri; ıspanak, semizotu, marul, pazı, Brüksel lahanası vb. Balık türleri ise; somon, sardalya, ton balığı, uskumru, alabalık vb. soğuk su balıkları da omega 3 yağ asitleri açısından oldukça zengindir.
  • Omega6: Mısırözü yağı, ayçiçek yağı, soya yağı, susam yağı, keten tohumu yağı, kakao yağı, mısır, yulaf, Kaju, ceviz, fıstık ezmesi, tavuk ciğeri, karaciğer vb. besinler ve
  • A vitamini, E vitamini, C vitamini, Folik Asit, B6, B12 vitamin alımı: Günlük düzenli bir şekilde yenilen besin içeriğinde, bu vitaminlerin olmasında dikkat edin. A vitamini; bağışıklık sistemini güçlendirmek adına ve göz sağlığı açısından fayda sağlar. Bazı kanser hücrelerinin yavaşlamasına da neden olur.
  • A vitamini içeren besinler: Yumurta, balık yağı, süt, peynir, yoğurt, ıspanak, maydanoz, mercimek, brokoli, kabak, havuç patates, kavun, kırmızı biber, pazı, greyfurt ve karpuz şeklindedir.
  • E vitamini: Bağışıklık sistemini güçlendirir, kolesterolü dengeler. Bitkisel yağlar, yeşil yapraklı sebzeler, yumurta, fındık
  • C vitamini içeren besinler: Limon, greyfurt, çilek, kivi, ıspanak, patates, lahana, domates, yeşil biber ve kuşburnu şeklindedir.
  • B6 vitamini: Bağışıklık sistemini hızlı bir şekilde güçlendirir. Akabinde ise kan şekerini düzenler. B6 içeren besinler; tam taneli tahıllar (tam buğday-çavdar ekmekleri) sarımsak, balık, fındık, susam ve ayçekirdeği besinleridir.
  • B12 vitamini: Vücut içeriğinde B12 vitamin eksikliği, depresyona neden olabiliyor. Bu nedenle bağışıklık sistemini güçlendiren etkisiyle, sağlığınızı ve psikolojinizi de korur. Kırmızı et, tavuk, balık, yumurta, peynir, yoğurt vb. besinler B12 vitamini doğal bir şekilde almanızı sağlar.
  • Folik asit: Vücudun gelişmesi, yenilenmesi gibi durumlar açısından gereklidir. Karaciğer, kurubaklagiller, yeşil yapraklı sebzeler, kırmızı et, yumurta, yoğurt, süt, tam tahıllılar, enginar ve kavun vb. besinler doğal bir şekilde Folik asit içerir.
  • Günlük mineral ihtiyaçlarınızı, besinler ile karşımaya özen gösterin. Çinko, bakır, selenyum, demir vb. vücudunuzdaki işlevselliği önemli olduğu için belirli aralıklar ile kan testi yaptırabilirsiniz.
  • Probiyotik kullanmaya özen gösterin. Probiyotikler; barsak florasını düzenlediği için bağışıklık sistemini güçlendirmek açısından kanıtlayıcı tespitleri vardır. Yoğurt, kefir vb. besinlerde yer alır.
  • Zencefil de önemli bir besin kaynağıdır. Taze zencefil: B6 vitamini, C vitamini, Kalsiyum, Demir, Magnezyum, Fosfor, Potasyum, Manganez, Lif içerir.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. AcceptRead More