Sağlıklı Bir Yaşam İçin Yürüyüş

Sağlıklı bir yaşam için en etkili etkinlikler arasında yer almakta olan yürüyüşün hayatımıza ve sağlığımıza kattıkları nelerdir? Nelere dikkat edilmelidir?

Sağlıklı yaşam için yürüyün, yürüyüş ile sağlıklı bir hayata merhaba diyebilirsiniz. Yapılan bilimsel çalışmalar, yürümenin insan sağlığı açısından faydalarını tespit etmiş ve kanıtlamıştır. Günlük ve haftalık yapılan düzenli yürüyüşler doğrultusunda, sağlığınızı korumanız mümkün. Sağlıklı bir şekilde kilo vermenizde de en büyük yardımcınızdır. Sağlıklı bir vücuda sahip olmanız için her açıdan sizlere kalkan görevi sağladığını söyleyebiliriz. Beyin fonksiyonlarının işlevselliğinde fayda sağladığından, yaşlılığın çeşitli olumsuz etkilerinden kurtarır. Kalp hastalıkları, Alzheimer, kemik erimesi, unutkanlık vb. daha sayısız alanda şifa özelliği gösterir. Fakat, hayatın genelin düzenli bir şekilde uygulaması gerekir. Buradan da anlaşılacağı gibi miskin bir hayat, insan sağlığına zarar verdiği gibi, kilo ve hareketsiz kalmak hastalıkların temelidir. Tabii ki yanlış, sağlıksız ve düzensiz beslenmekte hastalıklara etkendir.

Sağlıklı Yaşam İçin Yürüyün

Sağlıklı yaşam için yürüyün sloganı ile her hafta ve günlük düzenli bir şekilde yürümenizi tavsiye ediyoruz. Yürüyüşün faydaları doğrultusunda, hastalıklardan korunmak ve sağlıklı bir şekilde zayıflamak adına yürümek oldukça önemlidir. Sağlıklı beslenmek ve düzenli yürüyüş ile daha uzun ve sağlıklı bir ömür elde edersiniz. Yürümek, hareketlenmeyi sağladığı gibi insan vücudunun ve doğasının gereği, sürekli gelişmesine etki eden beyin fonksiyonlarını geliştirir. Kararlarınızı sağlıklı bir şekilde, almanıza yardımcı olur. Düşünceleriniz gelişir, zihniniz keskinlik ve netlik kazanır. Yaşlılığın bazı olumsuz getirilerinden ve hastalıklardan korunmanıza yardımcı olur. Vücudun işlevselliğinin doğru şekilde yapmasına yardımcı olduğundan, organlar aktif bir şekilde düzenli çalışır. Unutkanlık, Alzheimer hastalığı, kalp rahatsızlıkları, kanser gibi hastalıklara karşı koruyucu niteliğindedir. Beyin dokusunun normal formunu koruduğu ve fonksiyonlarını çalıştırdığı için, beyin hasarı oluşumunun önüne geçer.

Alzheimer Hastalığından Koruyun

Sağlıklı yaşam için yürüyün, çünkü; yürümek, insan vücudu genelindeki tüm organların ve iskelet yapısının çalışmasını sağlar. İnsan vücudunun geneline aynı oranda kan akışı sağlamasında yardımcı olduğundan dolayı, eşit seviye de oksijen dağılımı olur. Beyin fonksiyonlarını çalıştıran en etkili sporun yürüyüş olduğunu da belirtmek isteriz. İnsan vücudunun tüm fonksiyonlarını çalıştıran tek spordur. Diğer spor türlerine baktığınızda sadece belirli noktalara odaklandığınızı görürsünüz, fakat yürümenin nasıl olduğunu düşündüğünüzde, vücudun işlevsel yapısındaki etkisini de doğal bir şekilde algılayabilirsiniz. Beyni fonksiyonlarını çalıştıran yürüyüş, çağın hastalığı olan Alzheimer’e karşı önleyici niteliğindedir. Alzheimer hastalığının nedenini net olarak bilinmediği söylenir, fakat nedeni çağın getirileridir. Kimyasal içerikli işlenmiş gıdalar, içecekler, temizlik ürünler, vb. hayatımızın her alanında yer alan ürünlerdir. Her biri insan beyni üzerinde yavaş bir şekilde, hasar oluşumuna neden olur. Bu etkilerden kurtulmak içinse sağlıklı beslenmek ve spor yapmak gerekir. Sağlıklı yaşam için yürüyün, böylece beyin fonksiyonlarınızı güçlendirin.

Kalp Hastalıklarından Korunun

Kalp hastalıklarına karşı yürümek doğal ve etken bir güç sağlamaktadır. İyi huylu-kötü huylu kolesterol seviyesini düzenler, böylece hipertansiyon rahatsızlığında size yardımcı olur. Yürümek; kan basıncını düzenler ve vücut genelindeki kalp hastalık riskini en aza indirir. Yürüyüş ayrıca, solunum kapasitenizi artırır, her biri doğru orantılı olarak, kalbinizi ve vücut işlevinizi koruyucu niteliğindedir. Kalp krizi, hipertansiyon vb. durumlardan korunmak için mutlaka her gün yarım saatte olsa yürüyün. Sağlıklı yaşam için yürüyün, daha uzun ve hastalıklardan uzak bir ömür için yürümenizi tavsiye edebiliriz.

Sağlıklı Bir Yaşam İçin Yürüyüş

Kemik-Kas Yapınızı Güçlendirin

Yürümek, vücudun genelinde olumlu etkiler gösterir niteliktedir. İskelet yapısını güçlendirir, vücut genelindeki tüm organların işlevselliğini doğru şekilde sağlar. Çünkü; vücut geneline kan akışı aynı düzeyde gerçekleşir, akabinde oksijen oranı da aynı tüm vücuda yayılır. Bu nedenle düzenli yapılan yürüyüş ile tüm vücut fonksiyonları çalışmış olur ve hareket halindeki kaslar ve kemik dokusu günden güne gelişir, güçlenir. Kireçlenmelerin, kemik erimesi gibi olumsuz hastalıkların etkilerinden sizi kurtarır. Bu nedenle sağlıklı ve güçlü bir bedene kavuşmak için, sağlıklı yaşam için yürüyün şeklinde öneride bulunabiliriz. Sağlıklı bir yaşam kavuşmak; beden ve ruh uyumu doğrultusunda gerçekleşir. Yürüyüş de bu açıdan önem taşır. Sakinleştirici etkisi ve sağlıklı karar verme üzerindeki etkisiyle sağlıklı bir ruh haline kavuşmanızı sağlar. Ayrıca; olumlu ve mutlu olmanızı sağlayan, endorfin salımı yapar. Sağlıklı ve güçlü ruh haline ve bedene kavuşmak için düzenli yürümek oldukça önemlidir.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. AcceptRead More