Akdeniz Diyetlerinde Kullanılan Zayıflatıcı Besinler

Akdeniz diyeti nedir ve faydaları nelerdir? Akdeniz diyetlerinin hemen hemen hepsinde yer alan ve zayıflatan besinler nelerdir?

Akdeniz diyetlerinin, zayıflama konusunda ön plana çıkması; sebze ve meyve içermesinden dolayı hafif içeriğe sahip olmasıdır. Bu gibi etkenler ile Akdeniz diyetlerinde kullanılan zayıflatıcı besinler öne çıkmaktadır. Akdeniz beslenme düzeni, araştırmalar sonucunda da yaşam ömrünü uzattığı tespit edilmiştir. Sağlıklı bir ömür ve forma kavuşmak için Akdeniz diyeti ve Ege yemek kültürü önemli bir payda oluşturur. Zeytinyağlı yemekler, sebzeler, meyveler, baklagiller, deniz ürünleri vb. şeklindedir.

Akdeniz diyeti piramidi, şeklinde bir beslenme piramidi oluşturulduğunda bu besinlerin üst bölgede yer aldığı gözlemlenmiştir. En alt bölgesinde ise tavuk eti ve kırmızı et bulunmaktadır. Önemli olan nokta, sağlıklı zeytinyağının her alanda tercih edilmesi ve et seçimin balık çeşitlerinden dolayı olmasıdır. Bu gibi nedenler ile Akdeniz yemek kültürü sağlıklı ve uzun ömrün sırrı olduğunu söyleyebiliriz. Ayrıca, düzenli ve sağlıklı beslenme ile ideal kilonuza da sahip olmanız kaçınılmazdır. Akdeniz diyetlerinde kullanılan zayıflatıcı besinler arasında sağlıklı besinler yer alır.

Akdeniz Diyetlerinde Kullanılan Besinler

Akdeniz diyetlerinde kullanılan zayıflatıcı besinler; saf zeytinyağı, zeytin, ekşi maya ekmek, peynir, yeşil yapraklı sebzeler, düşük şekerli meyveler, kuruyemiş, bakliyat, balık gibi sağlıklı besinler Akdeniz diyetinin temelini oluşturur. Akdeniz diyetinin temeli, sağlıklı beslenmeye dayanmaktadır. Bu nedenle doğal zeytinyağının kullanımı özellikle dikkat çeker. Yemeklerde, salatalarda her türlü besinde özellikle zeytinyağı tercih edilir. Böylelikle kimyasal içerikli kanserojen madde içeren işlenmiş yağlardan uzak durmak öne çıkar. Kırmızı et, tavuk gibi et türleri oldukça az kullanılmaktadır. Yumurta, yoğurt, peynir gibi ürünlere de az da olsa yer verilmektedir. Ara öğünlerde ise sadece kuru yemişler ve meyveler yer alıyor.

Akdeniz diyetlerinde kullanılan zayıflatıcı besinler arasında, sağlıklı beslenmek önem taşıdığı için, kahvaltıya da önem verilmektedir. Kahvaltıda omlet, zeytin, ekmek gibi besinlerin yer aldığı bir kahvaltı yapılabiliyor. Tabii alternatif olarak, yoğurt ve yulaf, meyve ile özel karışımda tercih edilebilir. Öğle yemeklerinde ve akşam yemeklerinde, özellikle bakliyat ve balık yemeklerine yer verilmektedir. Ayrıca salataya da yer veriliyor. Bol miktarda su tüketimi de yapılmaktadır.

Akdeniz Diyeti

Akdeniz Diyetleri ve Besinleri

Akdeniz diyetlerinde kullanılan zayıflatıcı besinler arasında asla; şekerli besinler, yağlı gıdalar, tuzlu kuruyemişler, gazlı-şekerli içecekler, hamur işleri, etler, salam ve sosis gibi sağlıksız besinlere yer verilmemektedir. Akdeniz diyeti, zeytinyağlı yemeklerden ve salatalardan oluşan egzotik bir bünyeye sahiptir. Saf zeytinyağı tüketimine yönelen Akdeniz diyetinde, sağlık ön plana alınıyor. Kalp dostu olan zeytinyağı ile sağlığınızı koruyarak ideal bir şekilde kilo verebiliyorsunuz. Balık tercihi de Omega3 yağ asitleri içeren balık besini sayesinde vücudunuzun ihtiyacı olan yağ asitlerini karşılıyor ve hücrelerinizin yenileniyor. Ayrıca hastalıklara karşı korunuyor ve yaşlanmayı geciktirici etkisinden faydalanabiliyorsunuz.

Akdeniz diyetlerinde kullanılan zayıflatıcı besinler; sağlıklı besinlerden oluşan hafif bir beslenme düzenidir. Akdeniz diyetini, beslenme düzeniniz doğrultusunda uygulayabilir ve daha sağlıklı bir bağışıklık sistemine kavuşabilirsiniz. Diyet programınıza; zeytinyağı, balık, yeşil yapraklı sebzeler, meyveler, bakliyat gibi besinleri ekleyebilir ve rahatlıkla uygulayabilirsiniz. Akdeniz diyeti hafif görünüyor olsa da doyurucu özelliğine de sahiptir. Böylelikle aç kalmadan sağlıklı bir diyet programı uygulayabilirsiniz.

Akdeniz Diyetinin Faydaları

Akdeniz diyeti ve içerdiği besinler, sağlığı koruyucu özelliğine sahip besinlerdir. Bu nedenle hastalıklara karşı vücudunuzu korur ve bağışıklık sisteminizin daha güçlü olmasını sağlar. Metabolizmanızın da daha hızlı bir şekilde çalışmasına yardımcıdır. İçerdiği besinler sayesinde; balık, zeytin-zeytinyağı gibi besinler sayesinde Omega3 yağ asit ihtiyacını karşılar. Böylelikle kan akışı hızlanır, hücreler yenilenir. Kolesterol dengesini düzenlediği için, kalp hastalıklarına karşı koruyucu özelliğe sahiptir. Kalp hastalıkları, kanser gibi çeşitli hastalıklara karşı vücudunuzu korur.

Şekerli, yağlı, tuzlu besinlerden uzak bir diyet listesi oluşturduğundan dolayı, vücut genelinde serbest radikallerin oluşmasını engelleyici etki göstermektedir. Akdeniz yemek kültürü ile Ege yemek kültürü genel olarak aynı özelliklere sahiptir. Her ikisi de sebze yemeklerini ve zeytinyağlı yiyecekleri ön plana çıkarır. Bunların yanında balığında eklenmesi ile beslenme düzeninin daha da zenginleşmesini sağlar. Sizlerde sağlıklı bir şekilde zayıflamak için, Akdeniz ve Ege mutfağından yararlanabilirsiniz. Tabii öncelikle sağlıklı besinler hakkında bilinçlenmeli ve bu yönde diyet beslenme düzeni oluşturmaya özen göstermenizi tavsiye ediyoruz.

 

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. AcceptRead More