Sırt ve Kol Altı Yağlarını Eritmek İçin Egzersizler

Sırt ve kol yağlarını eritmek için hangi egzersiz hareketler yapılmalıdır? Egzersizlerin sırt ve kol altı yağlarını eritmek için öneriler.

Sırt ve kol altı yağlarını eritmek için egzersizler yapabilir ve yağlarınızdan kurtulabilirsiniz. Sırt ya da kol altı bölgesinde yağın birikmesi çeşitli nedenlerden dolayı oluşabilir. Hareketsiz bir yaşam neden olduğu gibi, yanlış ve sağlıksız beslenme de en önemli etkenlerden biridir. Öncelikle sağlıklı bir beslenme düzenine geçmeniz önem taşır. Yağlı, şekerli, tuzlu ve hazır-işlenmiş gıdalardan olabildiğince uzak durmalısınız. Böylece vücut yağlarınızdan kurtulabilir ve daha sağlıklı bir bünyeye sahip olabilirsiniz. Ayrıca sağlıklı beslenmenin yanında egzersizler, yürüyüşler ve spor aktiviteleri yapmakta önem taşır.

Sırt ve kol altı yağlarını eritmek için egzersizler şöyledir:

  • Dirsek kavuşturma egzersiz hareketi: Hareket, boş eller ile yapabileceğiniz gibi dambıl ya da su şişeleriyle de yapabilirsiniz. Dirsek kavuşturma egzersiz hareketi omuz ve göğüs bölgesini çalıştırır. Kollarınızı omuz hizasında, avuç içlerini ise yukarıyı gösterecek şekilde iki yana açın. Dirsekleri 90 derecelik açı ile kırın ve kollarınızın göğsünüzün önünde birleştirin. Dirseklerinizin göğsünüzün hemen önünde birbirine değecek şekilde birleşmesini sağlayın. Ardından yavaş bir şekilde ilk pozisyona geçin. Bu egzersiz hareketini yaklaşık 10 defa tekrarlamanız gerekir.
  • Kolları geri bırakma egzersiz hareketi: Omuzları ve üst sırt bölgesini çalıştıran bir egzersizdir. Bu hareket için dambıl ya da küçük su şişesi kullanmanızı tavsiye edebiliriz. Kollarınızı yukarıya kaldırın, elinizdeki ağırlığı havada dengeli tutun. Daha sonra kollarınızı arkaya doğru götürün. Ağırlık kendiliğinden kollarınızı aşağı doğru çekecektir. Bu şekilde kollarınızı ağırlıkla beraber indirin ve tekrar kaldırın. Hareketi yaklaşık 10 defa tekrarlayın.
  • Kürek çekme egzersiz hareketi: Sırtın, göğsü çalıştıran bir harekettir. Dizlerinizi hafif kırık bir şekilde durun. Yere basarken karın kaslarınızdan destek almaya dikkat edin. Sonra hafif bir şekilde öne eğilin, kollarınızı aşağı sarkıtın. Daha sonra kollarınızı kürek çeker gibi dirseklerden kırarak geriye doğru çekin. Sonra aşağı doğru itin. Kürek çekme hareketini de 10 defa tekrarlayabilirsiniz.
  • Kolları yanlara kaldırma egzersizi: Sırtın üst bölümünü ve omuz bölgesini çalıştıran bir harekettir. Dizlerinizi hafif kırarak başlayın, yere basarken karın kaslarınızdan destek alın. Aşağı doğru sarkıttığınız kollarınızı yanlara açın, sonra ilk pozisyona dönün. Kolları yana açma hareketini de 10 defa tekrarlayabilirsiniz.

Sırt ve kol altı yağlarını eritmek için egzersizler doğrultusunda, her birini sabah ve akşam olmak üzere; yaklaşık bir ay boyunca yapabilirsiniz. Aradaki farkı gördükten sonra devam edebilirsiniz. Egzersizleri sürekli bir şekilde yapmak oldukça önem taşımaktadır. Bu nedenle devamlı yapmak için hassas davranmanız gerekir.

Sırt Egzersizi

Sırt ve Kol Altı Yağlarını Eritmek İçin Egzersizler

Sırt ve kol altı yağlarını eritmek için egzersizler; dirsek kavuşturma, kürek çekme, kolları geri bırakma, kolları yana kaldırma gibi hareketleri içerir. Bu doğrultuda çeşitli egzersiz hareketleri de yapmanız formunuza kavuşmanıza deste sağlayacaktır. Bu nedenle sadece bu hareketleri yapmak yerine, çeşitli egzersiz hareketlerini de yapmanızı tavsiye edebiliriz. Ayrıca beslenme düzeninize de dikkat etmelisiniz. Sağlıklı besinler ile yemek öğünlerinizi düzenlemeli ve bu yönde beslenmelisiniz. Aksi takdirde yağlardan kurtulsanız dahi yeniden tekrarlayacaktır. Bu açıdan beslenmenize dikkat etmeli, sağlıklı sebze, meyve ağırlıklı yiyeceklere yönelmelisiniz. İnsan vücudunuzun yaşlanmasına sebep olan en büyük etkenlerden biri, beslenme düzenidir. Sağlıksız beslenme düzeni, insan vücudunun daha hızlı bir şekilde yaşlanmasına neden olmaktadır.

Sırt ve Kol Altı Yağlarını Eritmeye Yönelik Hareketler

Sırtın üst bölümü ve orta bölümü, vücudun genel görünümü etkilene özelliğe sahiptir. Ayrıca kollar ve omuz bölgesi de sırt bölgesi doğrultusunda aynı özelliğe sahiptir. Sırt, omuz ve kolların görünümüz bu nedenle oldukça önemlidir. Yağlanmalar kas oluşumuna izin vermez, bu nedenle yapacağınız egzersizler ile yağları kas kütlesine çevirebilirsiniz. Böylece, kas dokunuzu da güçlendirmiş olursunuz. Sağlıklı bir vücut tabii ki sağlıklı beslenmekten geçtiği gibi, ideal kilo ve formda olmakta önem taşır. Ayrıca zayıf olabilirsiniz fakat, sırt bölgenizde ya da kollarınızın alt bölümlerinde yağlanmalardan dolayı sarkmalar oluşabilir. Bu egzersiz yapmadığınızın göstergesidir. Hiçbir şekilde egzersiz ve spor hareketleri yapılmadığı durumlarda, vücudunuz sarkar ve görselliği bozulur. Bu nedenle, sırt ve kol altı yağlarını eritmek için egzersizler yapabilir ve sarkmaları, yağlanmaları önleyebilirsiniz.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. AcceptRead More