Gıdık Sarkmasını Önleyen Egzersizler

Hem kadınlarda, hem de erkeklerde sık sık meydana gelen gıdık sarması nedir ve neden olur? Gıdık sarkması nasıl geçer?

Gıdık sarkması herkesin görüntüsün de istemediği bir görünümdür. Bu nedenle çeşitli uygulamalar ile bu sarkmaların önüne geçebilirsiniz. Gıdık eritme işlemini tetiklen bir durum olan kilo sorunlarınızdan da kurtularak işleme başlayabilirsiniz. Gıdık sarkmasını önleyen egzersizler ile önüne geçmeniz tabii mümkündür. Yapacağınız küçük hareketler ile kısa bir zaman ayırmanız daha güzel bir görünüme kavuşmanıza yardımcı olacaktır. Gıdık egzersizlerini en az 15 dakika boyunca yapmanız önem taşır.

Gıdık Sarkmasını Önleyen Egzersizler Neler?

Gıdık sarkmasını önleyen egzersizler doğrultusunda, evlerinizde kolay bir şekilde yapacağınız hareketler ile gıdıklarınızdan kurtulabilirsiniz. Her bir hareket için kısa bir zaman ayırmanız yeterli olacaktır.

Gıdık sarkmasını önleyen egzersizler şöyledir:

  • Kanepeye ya da koltuğa düz şekilde oturun. Sonra başınızı hafifçe geriye doğru yaslayın. Başınızı geriye doğru yaslarken, çenenizi de ileri doğru hareket ettirmeyi unutmayın. Çene bölgenizdeki hareketlenmeyi ve baskıyı ilk etapta dahi hissedebileceksiniz. Bu egzersiz hareketi ile başınızı yaklaşık 30 saniye kadar bekletin. Egzersiz hareketini her gün düzenli bir şekilde, 6 defa uygulayın. Kaslarınızın ve çenenizin üzerindeki baskıyı ilerledikçe fark edebileceksiniz. Çene ve boyun kaslarınızı çalıştıran bir harekettir. Yaklaşık bir ay sonra boyun bölgeniz daha gergin bir görünüm kazanacaktır.
  • Herhangi bir yere dik oturun. Boynuzu geriye doğru yaslayın. Ardından ağzınızı yaklaşık 20 defa açıp kapatın. Hareketi yaparken, ağız açılıp kapatılırken, çenenizde ileri doğru çıkarılır.
  • Ellerinizi yumru şeklinde yaparak, çenenizin hemen alt bölümüne yerleştirin. Yumruğunuz ile yukarıya baskı uygulayın. Aynı şekilde çenenizi de aşağı doğru baskı yaparak uygulayın. Çeneniz ile aşağı baskı uyguladığınız esnada, ağzınızı da açıp kapatabilirsiniz.
  • Başınızı arkaya doğru yaslayın, gıdık bölgesini hafif bir şekilde kasın, daha sonra kasılan bölgeye elleriniz ile hafif darbeler ile vurun. Böylece kasların çalışmasını sağlayabilirsiniz.
  • Çene ve boyun bölgesini sert bir şekilde kasın ve bırakın. Bu egzersiz hareketini her gün en az 1 defa yapabilirsiniz.
  • Gıdık sarkmasını önleyen egzersizler arasındaki diğer uygulama ise; başınızı yukarıya doğru kasın ve yukarıya öpücük atın. Egzersiz hareketini her gün en az 10 defa uygulayabilirsiniz.

Gıdık Sarkmasını Önleyen Egzersizler

Gıdık sarkmasını önleyen egzersizler doğrultusunda her birini düzenli bir şekilde günlük uygulayabilirsiniz. Böylece çene ve boyun bölgenizin daha gergin olduğunu görebilirsiniz. Egzersizlerin amacı mevcut bölgedeki kasların hareket etmesi ve çalışmasıdır. Vücut kaslarının ve dokunun hareketlenmediği durumlarda, kırışıklar ve vb. sarkmalar görülebilir. Bu durum aslında vücut kaslarının işlevini yeteri kadar yerine getirmediğini gösterir. kasların hareket edebilmesi için bizlerin tetikleyen hareketler ve egzersizler yapması önem taşır. Yaşın ilerlemesi durumunda da vücut işlevi yavaşladığından dolayı, vücut kendini bırakır. Bunun önüne geçmek için de önlem olarak, düzenli bakım ve egzersiz spor yapmak gerekir.

Gıdık Sarkması

Gıdık Sarkmasını Önleyen Doğal Maskeler

Gıdık sarkmasını önleyen egzersizler kapsamında, egzersizleri yapabilir ve ayrıca doğal maskelerden de yardım alabilirsiniz.

Gıdık sarkmasını önleyen maske tarifleri şöyledir:

  • Gıdık sarkması için Kür: Malzemeler; 2 çay kaşığı bal, 1 yemek kaşığı yoğurt, 2 yemek kaşığı kil. Hazırlanışı; malzemelerin hepsini bir kabın içinde karıştırın. Daha sonra maskeyi boyun ve gıda bölgenize uygulayın. Yaklaşık 15 dakika bekletin ve ardından yıkayabilirsiniz. Maskeyi haftada en az bir defa uygulamanızı tavsiye ediyoruz.
  • Gıdık sarkmasını önleyen kür: Malzemeler; 1 adet yumurta beyazı, 1 adet patates püresi, 1 tatlı kaşığı bal. Hazırlanışı; malzemelerin hepsini bir kabın içinde karıştırın. Daha sonra karışımı, gıdık ve boyun bölgesine sürebilirsiniz. Masaj yaparak uygulayın yaklaşık 15 dakika sonra yıkayabilirsiniz. Haftada en az 2 defa uygulamanız tavsiye edilir.
  • 1 adet limon ile boyun bölgenize, limon kürü de uygulayabilirsiniz.

Gıdık sarkmalarına karşı çeşitli egzersiz hareketleri yapabileceğiniz gibi, ilgili maske kürlerinden de yardım alabilirsiniz. Böylece kısa sürede boyun bölgenizin daha gergin olacağınız görebilirsiniz. Ayrıca gıdık oluşumunun önüne geçmek içinde önlem niyetine düzenli bir şekilde uygulayabilirsiniz. Unutmayın amaç, kasları hareket ettirmektir. Vücut bölgesinde her alanda, organların kendi bünyelerinde kas yapıları mevcuttur. Bu kasları hareket ettirmek ve çalıştırmak, organların işlevselliğini de daha sağlıklı kılar. Bu açıdan, sağlıklı bir vücut için mutlaka düzenli spor ve egzersiz hareketleri yapmak gerekmektedir.

 

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. AcceptRead More