Lifli Gıdalar ile Zayıflama

Lifli gıda tüketimi ile zayıflamak mümkün mü? Lifli gıdalar gün içerisinde ne kadar ve ne şekilde tüketilmelidir? Lifli gıdalar ile hemen kilo verin.

Lif; besinlerin, bitkilerin ve meyvelerin yapısında doğal bir şekilde bulunur. Lif yapısına posa da denilmektedir. Lifli besinler, insan vücudu açısından oldukça fayda sağlar. Çünkü; lifli besinler sindirim sisteminde emilim işlevinden geçmeden dışkı olarak atılır. Bağırsak formunda da işlemden geçmeyen lifli besinler, fayda sağlar. Ayrıca, bağırsaklarda bulunan toksinlerinden dışkı olarak vücuttan atılması konusunda yardımcı olduğundan, lifli besinlerin bağırsak dostu olduğunu söyleyebiliriz. Bu nedenle de lifli gıdalar ile zayıflama diyetleri rahatlıkla uygulanabilir.

Lifli besinlerin, öncelikle zayıflama odaklı günümüze yansısa da, aslında sağlıklı bir yaşam için günlük öğünlerde özellikle tüketilmesi gereken gıdalardır. Kanser hücrelerini yok eden lifli besinler, sindirim sorunlarını çözer ve bağırsak formunu doğal bir şekilde korur. Lifli gıdalar, sindirilmeden yani vücut tarafından emilim sağlamadan dışkı şeklinde atılır, bu nedenle kişinin kilo vermesine de yardımcı olur. Lifli gıdalar ile zayıflama bu açıdan ön plana çıkmaktadır.

Lifli Gıdalar ile Zayıflamak

Diyetisyenler, doktorlar diyet programlarında öncelikle lifli besinleri ön plana çıkartır. Lifin doğal formunun insan sağlığına katkılarını incelediğimizde ve bağırsak, sindirim sistemi açısından özelliğini göz önünde bulundurduğumuzda, tabii ki lifli besinler ile zayıflamanın daha kolay olduğunu söyleyebiliriz. Sağlıklı bir şekilde lifli gıdalar ile zayıflama mümkündür.

Bu açıdan; Dünya Sağlık Örgütü’nün açıkladığı günlük tüketilmesi gereken lif oranı doğrultusunda öğünlerinizi oluşturabilirsiniz. Böylelikle kendi diyetinizi, sağlıklı bir şekilde hazırlamanızda mümkün olacaktır. Yetişlerin günde en az 25 gr lifli yiyecekleri tüketmeleri önerilmektedir. Bu oran yetişkinlerde aynı olsa da erkeklerde 35 gr olduğu yönünde tavsiyelerde bulunur. Bu oranlar kapsamında, lifli gıdalar ile zayıflama diyet listenizi oluşturabilirsiniz.

Lifin Türleri ve Özellikleri Zayıflamaya Katkıları

Lif yapısının özelliklerine göre iki türde inceleyebiliriz. Suda çözünebilir olanlar ve suda çözünemeyenler olarak iki türü bulunur. Fakat her ikisi de sağlık açısından oldukça önemlidir. Su içinde çözünebilir olan lifli besinler; yendikten hemen sonra, mide içerisinde jel kıvamına gelir ve bulunduğu yerdeki maddeleri içine çekme özelliği gösterir. Bu absorbe işlemi insan vücudunu fayda sağlamaktadır. Jel kıvamına gelen lif, bağırsakta bulunan yüksek orandaki yağı ve şekerin emilmesini engeller ve dışkı olarak atılmasını sağlar. Lifli gıdalar, bu özellikleriyle vücudu toksinlerden koruyucu özellik göstermektedir.

Lifli gıdalar ile zayıflama konusunda önemli olan bir diğer detay ise; su içinde çözünmeyen liflerin işlevidir. Su da çözünmeyen lifler, bağırsaklar girdiklerinde diğer dışkı maddeleriyle beraber bir kitle oluşturur, kitle halinde bağırsaklardan geçiş yaparlar ve bağırsak duvarına oluşturulan baskı sonucu bağırsak yapısında hareketlenme hızlanır. Bu durumda dışkı işlemini kolaylaştırıcı bir etki gösterir. Kabızlık gibi sindirim sorunlarının da bu özelliğiyle önüne geçmiş olur.

Lifli Yiyecekler

Lifli Besinler ile Zayıflama Yöntemleri

Lifli gıdalar ile zayıflama uygulamalarını kendiniz; lifli besinler ve lif oranları doğrultusunda günlün öğünlerinize dahil edebilirsiniz. Böylelikle bilinçli bir tüketici ve sağlıklı beslenmeni temellerini atmış olursunuz. Ayrıca tabii ki sağlıklı ve dengeli beslenme akabinde rahatlıkla kilolarınızdan da kurtulabilirsiniz.

  • Kuru baklagiller %11-26 oranında lif içeriğine sahiptir.
  • Sert kabuklu meyveler %5-14 oranında lif içerir.
  • Kepeği ayrılmamış, tahıl ürünleri ise %4-7.5 arasında lif oranı değişebilir.
  • Lifli Sebzeler; taze fasulye ve bezelyede lif oranı yüksek olanlardır. %3-4 arası lif içerir.
  • Lifli meyveler %1-2 oranında lif içerir. Ancak kabuklu meyvelerde lif oranı daha yüksek olur.

Lifli besinler ve meyveler şöyle:

  • Kuru baklagiller, kuru fasulye, börülce, bezelye, mercimek, nohut, barbunya
  • Meyveler; elma, muz, armut, şeftali, kayısı, ayva, incir, çilek, portakal, yaban mersini, kuru kayısı ve kuru incir, ceviz, erik, badem, yer fıstığı, kaju fıstığı, Antep fıstığı vb. şeklinde örnekler çoğaltılabilir.
  • Sebzeler; marul, kereviz, karnabahar, brokoli, ıspanak, havuç, patates gibi daha sayısız örneği vardır.
  • Diğer lifli besinler; Kepekli makarna, çiğ soğan, domates, pancar, kış kabağı, biberler, Avokado, yulaf, keten tohumu, Chia tohumu, kabak çekirdeği, soya fasulyesi vb. daha sayısız besin lif barındırmaktadır.

Yüksek oranda lif içeren besinleri, günlük yemek öğünlerinize ve meyve, kuru meyveleri ise ara öğünlerinize dağıtarak, sağlıklı bir şekilde diyet programınızı oluşturabilirsiniz. Lifli gıdaların bağırsak ve sindirim sistemi üzerindeki etkilerinin yanında, tokluk hissi sağlaması açısından zayıflamaya katkıda da bulunur.

 

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. AcceptRead More