Hamilelik Döneminde Yapılması Gerekenler ve Beslenme

Hamilelik döneminde anne adayları neler yapmalıdır? Anne adayları için önemli püf noktaları ve beslenme önerileri.

Hamilelik dönemi ve süreci kadınların hayatını birçok açıdan etkileyen bir durumdur. Bebeğin daha sağlık büyümesi ve gelişmesi açısından, annenin bu yönde beslenmesi ve yaşam tarzına dikkat etmesi gerekir. En önemli faktörden biri tabii ki beslenme düzenidir. Ayrıca, spor ve egzersiz hareketleri ile daha sağlıklı bir gelişme sağlayabilirsiniz. Bilinmesi gereken bir diğer husus ise hamilelik süresinde fazla miktarda yemek yemektir, yeteri kadar besin almak gerekir. Bebeğin gelişmesini sağlayacak şekilde, vitamin sağlayacak besinler almanız yeterlidir. Bunun yanında artı yoğun yemek bebeğe de olumsuz etki olarak yansıyabilir. Hamilelik döneminde alınan kiloların çoğu, aslında yanlış beslenme kaynaklıdır.

Hamilelik Süreci

Hamilelik dönemi süresince, yapmanız gerekenlere ve kaçınmanız gereken noktalara özenle dikkat etmeniz gerekir. Böylelikle bebeğinizin sağlığını ve kendi sağlığınızı koruyabilirsiniz. Ayrıca sağlıklı bir gelişim süresi için, beslenme düzeni oldukça önem taşır. Vitamin, mineral destekli beslenmek gerekir. Bu açıdan doktor tavsiyesi doğrultusunda, vitaminler de alabilirsiniz.

Hamilelik Döneminde Yapılması Gerekenler

Hamilelik dönemi süresince anne adayının belli başlı şeylerden uzak durması gereklidir. Aynı şekilde belirli noktalara da dikkat etmesi gerekir.

Hamilelik
  • Düzenli uyku, hamileliğin başlangıç evrelerinde vücut daha fazla yorulacağı için düzenli ve yeteri kadar uyumanız gerekir. Vücudunuz daha yorgun olacağı için, dinlenmeniz bebeğin gelişim göstermesi içinde önem taşır.
  • Hamilelik dönemi süresince, sigara içen annelerin muhakkak bu dönemde sigaradan uzak kalması gerekir. Bebeğin gelişme evresinde ve hayat akışında olumsuz etkiler gösterecektir.
  • Alkol de alınmalıdır. Hamile süresince, alkol kullanan kadınlarda, Fetal alkol sendromu görülebilir. Bebeğin gelişme evresini fazlasıyla olumsuz yönde etkiler.
  • Düzenli bir şekilde egzersiz yapabilirsiniz. Hamilelik döneminde egzersiz yapılması, bebeğin ve annenin sağlığını olumlu etkiler. Uykusuzluk sorunları çözülür, kas ağrısı, aşırı kilo alımı ve ruh problemleri ortadan kalkar. Hamilelik öncesi yaptığınız egzersiz hareketlerine devam edebilirsiniz. Fakat, daha önce yapmayanlar doktorun önerisi doğrultusunda egzersiz planı yapabilirler.
  • Cinsel ilişki; uzmanlar tarafından, hamilelik döneminde cinsel ilişkinin olumlu olduğu belirtilmektedir. Plasenta previa veya riski bir hamilelik süresinden geçmiyorsanız, cinsel ilişki sorun yaratmaz. Fakat, bu gibi durumlara karşı dikkatli olmalı doktorunuza danışabilirsiniz.
  • Yoga yapabilirsiniz. Hamilelik dönemine özgü yoga uygulamalarını deneyebilirsiniz.
  • Jakuzi, sauna vb. yerlerden uzak durmalısınız. Sıcak suyun, hamilelik döneminde riskli olduğu belirtilmektedir. Düşük dahi sonuçlanabilecek risklere sahiptir.
  • Grip aşısı olmak gerekir. Böylelikle yaygın olan bir grip ya da nezle gibi solunum yolu hastalıklarına karşı önlem almış olursunuz.
  • Kafein tüketimine dikkat edin. Fazla miktardaki bebeğinizin kalp atışlarını etkileyebilir.
  • Hamilelik döneminde süresince, kediniz varsa kumlarını temizlemekten kaçının. Bakteriler size ve bebeğinize geçebilir ve hayati risk doğurabilir.
  • Düzenli bir şekilde doktor kontrolünden geçmeye özen gösterin. Böylece bebeğin gelişme evresini yakın takip edebilir ve herhangi bir sorun olma durumunun önüne geçebilirsiniz.

Hamilelik Döneminde Beslenme

Hamilelik döneminde beslenme düzeni ve yenilen besinler oldukça önem taşır.

  • Multivitamin almak; anne hem kendi bünyesini hem de bebeğin gelişim süresini sağlayacak vitamin ve mineralleri almalıdır. Aksi takdirde annenin bünyesi de zayıflayabilir. Vitamin ve mineral açısından oldukça zengin içerikli, besinler ile beslenmek gerekir. Aynı şekilde gün içinde beslenme düzenine de dikkat etmekte fayda vardır. Bebeğin gelişim süresi için; folik asit, kalsiyum, demir vb. ihtiyacı vardır. Bu nedenle bunları karşılayacak multivitaminler doktor tavsiyesi olarak alabilirsiniz. Multivitaminler; DHA, EPA içerir. Omega3 asitleri içerirler, bebeğin beyin gelişimi açısından oldukça önemlidir.
  • Çiğ et yemekten kaçının. Çiğ ya da az pişmiş et ve yumurta, hastalık riskini artırmaktadır. Doğum evresinde ciddi sorunlara yol açtığı gözlemlenmiştir.
  • Şarküteri ürünleri; sosisli sandviç, sosis, somon füme vb. kurutulmuş etler tüketmekten kaçının. İsteriyaz, toksoplazmoz gibi gıda rahatsızlıklarına yol açabilir.
  • Düzenli bir şekilde beslenmeye dikkat edin. Hamilelik dönemlerine ve aylarınıza göre; bebeğin gelişim evrelerini takip ederek onun ihtiyacı ve vücudunuzun ihtiyacı kadarını tüketin. Aksi halde bebeğin sağlığı da riske girebilir.
  • Pastörize edilmiş sütleri kullanın. Çiğ süt, anneye ve bebeğe zarar verebileceği için önerilmez. Bu nedenle pastörize edilmiş sütleri, kalsiyum ihtiyacı için tüketebilirsiniz.
  • Hamilelik dönemi süresince deniz ürünlerini rahatlıkla tüketebilirsiniz. Omega3 yağ asitleri açısından balık oldukça zengin olduğundan tüketmenizde fayda vardır. Aynı şekilde hiçbir şekilde çiğ olarak tüketmeyin.
 #Hamilelik Döneminde Yapılması Gerekenler ve #Beslenme

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. AcceptRead More